کد خبر: 1149062
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

گاهی اوقات فقط گوشی‌های پرچمدار تلاش می‌کنند با ارتقاهای خیلی جزئی و کم در دوربین، طراحی و سایر جزئیات نسبت به مدل‌های قبلی خود چند گام جلوتر قرار بگیرند و شاهکار گوشی‌های جدید باشند. اما در برخی موارد گوشی‌های ارزان قیمتی هستند که ممکن است در ابتدا به چشم نیاید اما با سرعتی فزاینده در حال بهبود هستند و امکانات و خدمات خود را ارتقا می‌دهند. به‌طور مثال گوشی سامسونگ A14گوشی اندرویدی ارزانقیمت است که انجام کارهای روزمره را برای شما آسان می‌کند و مجهز به یک دوربین منحصر به فرد و مناسب است و عمر باتری آن شاید تا بیشتر از دو روز نیز دوام بیاورد. در‌عین‌حال برخورداری از یک ظاهر ساده و طراحی پلاستیکی در پشت گوشی کمک می‌کند که اضطراب شکستن گوشی را در هنگام افتادن از دست نداشته باشید. اجازه بدهید در ادامه کمی بیشتر با این گوشی آشنا شویم و مزایا و ویژگی‌ها و معایب آن را بررسی کنیم.

 

گوشی سامسونگ  A14 ، اقتصادی پرخاصیت!

طراحی گوشی سامسونگ A14

 اولین چیزی که در مشاهده این گوشی خودنمایی می‌کند، ظاهر آن است که با فریم پلاستیکی در کنار بدنه پلاستیکی بخش عقب پوشانده شده و نشان می‌دهد که در برابر یک گوشی ارزان قیمت قرار داریم. البته وزن محدود گوشی معادل با  202 گرم کمک می‌کند که کاربری آن در طول روز برای افراد آسان باشد. همچنین این محصول شاید در نگاه اول شباهت زیادی به گلکسی S23 پلاس داشته باشد و فقط ابعاد آن کمی بزرگتر است.

درعین‌حال، در بخش عقب دستگاه به جای شیشه، پلاستیک به کار رفته که قیمت گوشی را پایین بیاورد. اما با این متریال دیگر نیازی نیست که دائم مراقب گوشی باشید و از افتادن  و آسیب دیدن آن نگرانی داشته باشید.  همچنین بخش عقب سامسونگ A14 اثرانگشت را به خود جذب می‌کند و دوام بیشتر گوشی در دست را در مواقع مختلف فراهم می‌آورد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A14

صفحه‌نمایش در این گوشی دارای ابعادی معادل با  LCD 6.6 اینچ است و وضوح تصویر آن 1080 در 2040 مگاپیکسل تعریف شده که تماشای عکس و ویدیو و خواندن مقالات را راحت‌تر کرده است. البته اکثر گوشی‌های هوشمند در گذشته دارای صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی بودند. اما به‌مرور زمان با افزایش دادن تعداد دفعات نرخ تازه‌سازی و رفرش، این عدد به 90 هزتر در ثانیه نیز رسید تا تجربه کاربری بهتری را به مصرف‌کنندگان  و کاربران خود ارائه کنند. در حال حاضر نیز بیشتر گوشی‌های هوشمند از نرخ تازه‌سازی 120 هزتر برخوردار هستند تا احساس پاسخگویی بهتر و بیشتری را برای کاربران فراهم کنند. در این محصول از سامسونگ نیز نرخ تازه‌سازی در حد 90 هرتز نگه داشته شده و از این نظر از گوشی A13 تبعیت کرده است.

عملکرد باتری گوشی A14

خوشبختانه از این نظر گوشی سامسونگ A14 باقدرت وارد میدان شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به تماشای ویدئو و عکس از قاب گوشی هوشمند خود دارید؛ این گوشی گزینه خوبی برای شماست. اگر از نظر اقتصادی به فکر هستید با وام خرید موبایل سامسونگ در مدل A14 نیازی به نگرانی از تمام شدن باتری، ندارید و به‌راحتی می‌توانید تا چند ساعت در مترو یا اتوبوس به تماشای فیلم بنشینید یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف به گشت‌وگذار بپردازید. مطمئن باشید بعد از اینکه به خانه رسیدید، مشاهده می‌کنید که هنوز هم گوشی تا 50 درصد شارژ دارد و پرقدرت برای بقیه روز در کنار شماست!

 این گوشی از برند سامسونگ از نظر باتری و عملکرد آن، پرقدرت ظاهر شده و اگر کاربری کمی از آن انتظار داشته باشید، بیشتر از دو روز شارژ نگه می‌دارد و به همین دلیل در پایان هر شب نیازی به شارژ مجدد آن وجود نخواهد داشت.

عملکرد دوربین اصلی گوشی A14

زمانی‌که یک گوشی هوشمند می‌خریم، عملکرد دوربین اهمیت زیادی دارد. سامسونگ نیز در هنگام طراحی و عرضه این محصول اقتصادی به این موضوع توجه کرده و امکان نورپردازی و نمایش جرئیات بهتر رنگ‌ها را در A14 فراهم کرده است. این گوشی از حالت شب برخوردار است تا بتوانید تصاویری واضح  و روشن را در نور کم  و تاریکی نیز ثبت کنید. البته انتظار دوربین یک گوشی پرچمدار را از این محصول نداشته باشید، زیرا عکس‌هایی که در طول شب با آن گرفته می‌شود، کمی تار هستند و گاهی اوقات پردازش زیاد روی عکس‌ها انجام می‌گیرد و برخی از ویژگی‌های چهره را به شکل دقیق نمایش نمی‌دهد. همچنین ممکن است در برخی موارد رنگ‌ها شبیه نمونه واقعی نباشند و کمی اغراق در آنها صورت گرفته باشد. بااین‌وجود، وقتی به امکانات عکاسی آن در رده یک گوشی اقتصادی و ارزان نگاه می‌کنیم، محصول خوبی است. همچنین سلفی‌هایی که با آن ثبت می‌کنید دارای کیفیت خوبی هستند و دوربین جلو 13 مگاپیکسلی آن از حالت شب نیز پشتیبانی می‌نماید و فقط کافی است که نور کافی در محیط باشد تا عکس‌های باکیفیت ثبت شود.

گوشی سامسونگ  A14 ، اقتصادی پرخاصیت!

حافظه و سایر جزئیات در گوشی A14

در این محصول از برند سامسونگ یک اسلات کارت microSD برای افزایش حافظه داخلی 64 گیگابایتی به کار رفته که بیشتر از چیزی است که سایر برندها و محصولات مشابه در همین بازه قیمتی دارند. درعین‌حال نکته مثبت دیگر در این محصول سامسونگ، پشتیبانی از شبکه 5G است، درحالی‌که سایر محصولات مشابه در این قیمت از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند. خبر خوشایند دیگر این است که سامسونگ وعده به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را در این محصول داده است. به‌عبارتی این گوشی که در حال حاضر از اندروید 13 برخوردار است، به‌زودی امکان ارتقا تا اندروید 15 را خواهد داشت. باتوجه‌به تمام این موارد، با داشتن این گوشی و خرید شارژ اعتباری همراه اول یا سایر اپراتورها به‌راحتی می‌توان به کارهای روزمره با گوشی رسیدگی کرد، فیلم و سریال دید، عکس‌های خوب ثبت نمود یا اینکه از مطالعه چند کتاب در گوشی لذت برد.

معایب شاخص در گوشی سامسونگ A14

اگرچه این گوشی دارای ویژگی‌های ممتازی است و در این رده قیمتی به‌خوبی توانسته امکانات و خدمات مناسبی به کاربران خود ارائه دهد؛ اما بااین‌وجود نمی‌توان معایب آن را نادیده گرفت. متاسفانه این گوشی از رتبه IP برخوردار نیست و به همین دلیل مقاومت مناسبی در برابر گردوغبار و رطوبت محیط ندارد. بنابراین در جاهایی مانند دشت، بیابان، استخر و ساحل باید بیشتر مراقب آن باشید. البته اگر در این شرایط نیز گوشی آسیب ببینید با داشتن بیمه موبایل امکان تعمیر آن با هزینه ناچیز وجود خواهد داشت.

مشکل دیگر گوشی این است که بلندگوی مونوی آن دارای صدای چندان بلندی نیست و در هنگام اجرای بازی‌های آنلاین یا دیدن ویدئو ممکن است به اندازه کافی جذابیت‌های بازی و ویدئو را منتقل نکند. البته راه‌حل ساده این موضوع نیز، استفاده از هدفون است تا صداها با کیفیت بهتری دریافت و شنیده شوند.

 

 

این مطلب تبلیغاتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار